Kako bi pridonijeli razvoju turizma koji je ujedno i prioritetna gospodarska grana razvoja cijele županije, Turistička zajednica Krapinsko-zagorske županije opremila se različitim multimedijskim rješenjima, aplikacijama i sadržajima koja svojom raznovrsnošću mijenjaju tradicionalni pristup promoviranja individualnih destinacija. Centralna prezentacija nalazi se u Turističko informativnom centru u Roses Designer Outlet-u gdje je turistima omogućeno da na jednom mjestu, na zabavan i moderan način, dobiju mnoštvo korisnih informacija o turističkoj ponudi Hrvatskog zagorja. S istim će se informacijama turisti zasigurno s veseljem uputiti u stvaranje uspomena koje će zauvijek pamtiti i podijeliti s najbližima.
Činjenica da je Krapinsko-zagorska županija najuspješnija destinacija kontinentalne Hrvatske govori puno o raznolikoj ponudi, broju noćenja turista te dnevnim obilascima različitih destinacija. U svrhu promocije i objedinjavanja svih ljepota ove regije, Županija permanentno razvija projekt pod nazivom „Bajka na dlanu“ u okviru kojeg se provodi niz aktivnosti. Unutar projekta, turisti mogu istražiti razne destinacije i zanimljivosti poput toplica, dvoraca, rimskih cesta, agroturizama, muzeja, crkvica, pješačkih i biciklističkih staza, itd. Kao ključne turističke ponude ističu se: netaknuta priroda, bogata kulturno povijesna baština te gastronomski specijaliteti koji Zagorje čine prepoznatljivom, jedinstvenom turističkom destinacijom ne samo u Hrvatskoj nego i puno šire.
Slijedeći smjernice županijske strategije razvoja turizma, Turistička zajednica Krapinsko-zagorske županije odlučila je modernizirati i digitalizirati informacije o turističkoj ponuda putem koje će se kvalitetno unaprijediti informiranje o uslugama, novostima, događanjima, i raznolikom sadržaju županije. U tu svrhu donijeta je odluka o projektu realizacije multimedijske prezentacije, razvoja multimedijskih rješenja, aplikacija i sadržaja kao dio informativne i turističke ponude turističko informativnog centra u Roses Designer Outlet-u.
Izazov ovog projekta bio je osmišljavanje različitih multimedijskih rješenja koja bi proširila i digitalizirala sadržaj u svrhu povećanja atraktivnosti lokacija županije uz očuvanje prirode i održivi razvoj. To naravno uključuje razvoj informativnog i zabavnog turističkog sadržaja, ali i edukativnih materijala kako bi se povećao broj domaćih i stranih posjetitelja, povećale gospodarske aktivnosti u okolini te povećala prepoznatljivost Zagorja kao jedinstvene turističke destinacije.
Naš pristup bio je razviti digitalne sadržaje i opremiti turističko informativni centar raznim zabavnim aplikacijama koje promoviraju određene ponude kraja putem multimedije. Također je bilo potrebno osigurati atraktivnost i funkcionalnost prostora turističko informativnog centra pomoću unutarnjeg i vanjskog multimedijskog postava, ali isto tako osigurati da se sav sadržaj bude prikazan i upravljan pomoću našeg PandoPad® Manager sustava za upravljanje sadržajem.
U sklopu vanjskog multimedijskog postava centra, isporučen je PandoPad® interkativni kiosk s aplikacijom Photo Spot u prvom planu, te VR (virtualna stvarnost) naočale za virtualnu vožnju biciklom koje projiciraju tematske 360° video sadržaje. U sklopu unutarnjeg postava centra, isporučene su dvije PandoPad® WALL jedinice od kojih jedna sadrži mnoštvo informativnih i zabavnih aplikacija dok druga sadrži dvije interaktivne igre koje koriste kameru za upravljanje pokretom. Također je izrađena i mobilna aplikacija (turistički vodič) koja koristi AR (proširenu stvarnost/ augmented reallity) kako bi prikazala određen sadržaj skeniranjem QR kodova s turističkih mapa županije. Na kraju, kao centralno mjesto za upravljanje svim sadržajem isporučen je i naš PandoPad® Manager sustav i veliki paket PandoPad® Applications.
Razne zabavne i informativne PandoPad aplikacije
Na unutarnjoj i vanjskoj interaktivnoj PandoPad jedinici posjetitelj može vidjeti galerije fotografija, odnosno, proći slikovitu priču Zagorja po odabranim oblicima turizma, pogledati video priče, prolistati brošure, ili čak odigrati igre s motivima Zagorja. Posebno je zanimljiva igra Geolocator koja umjesto da nudi odgovore na pitanja u tekstualnom obliku, od igrača zahtjeva da odgovore dodirivanjem točne pozicije na geo mapi. Ono što izaziva najveći interes kod posjetitelja je mogućnost slanja e-carda (elektroničke razglednice) i snimanje selfija s pozadinskim motivima Zagorja ispred turističko informativnog centra.
Igre s detekcijom pokreta
Unutar centra, nalazi se i PandoPad jedinica koja sadrži dvije interaktivne igre koje koriste Kinect kameru. Kinect kamera prepoznaje pokrete posjetitelja, te pruža zabavni način kako zaigrati igre obilježene zagorskom motivima i poviješću. Posjetitelji tako imaju priliku spasiti Veroniku Desinićku od nesretne sudbine te na taj način saznati sve o poznatoj legendi kroz igru. Druga igra, „Bajka na dlanu“, posjetitelje upoznaje s baštinskim motivima Zagorja.
VR virtualna vožnja biciklom
Jedan od zanimljivih sadržaja je i virtualna vožnja biciklom, koja se može isprobati ispred samog centra, gdje je za tu svrhu postavljen i model bicikla. Virtualnom vožnjom smo posjetiteljima omogućili da upoznaju Zagorje korištenjem naočala za virtualnu stvarnost (VR).
Potrebno je naglasiti i specifičnost lokacije turističko informativnog centra i Roses Outlet Centra koji se nalaze na istočnoj strani autoceste Zagreb – Macelj. Upravo ova lokacija omogućuje turistima da prilikom putovanja zastanu i posjete centar, prouče turističku i gastronomsku ponudu i naprave lijepe uspomene prilikom povratka kući koje mogu podijeliti sa svojim najbližima. Na taj način će im sve ljepote Krapinsko-Zagorske županije prikazane putem multimedije ostati u lijepom sjećanju. Na ovaj način pokazujemo da razumijemo vrijednost same turističke regije, njene ciljeve, te specifičnost lokacije na koje je bila bitan faktor za naš multimedijski postav.
Mobilna Aplikacija i AR
U sklopu ovog projekta napravljena je i mobilna aplikacija Visit Zagorje dostupna na iOS i Android uređajima. Aplikacija nudi informacije o dvorcima i muzejima Hrvatskog zagorja, hotelima, toplicama, restoranima, centrima za posjetitelje, znamenitostima, starim zanatima, crkvama i trgovinama. Isto tako, aplikacija koristi tehnologiju AR (proširene stvarnosti) koja omogućuje korisniku prikaz turističkih objekata skeniranjem QR kodova. Kodovi turisti mogu pronaći na interaktivnim turističkim kartama koje su dostupne na raznim lokacijama te je pomoću njih moguće dobiti dodatne informacije o određenim točkama interesa (POI).